här ska den in!



här ska den in!
my bike, till golinski´s - litar på dom till 100. gammal skylt! går förbi nästan varje dag och nästan lääängtar tills min bike flyttar hit och får punka. eller tappar kedjan. eller får fel på plingan. snart så! (har inte gjort något på listan nedan idag heller...)

veckans lögn: - jag har köpt en bakmaskin till dig.
herregud tänkte jag, du ljuger sa jag, ja sa personen. finaste lögnen någonsin! så vackert. så börja ljug mer! men säg för 17 att det är ljug direkt annars, illa illa!

dagens frågetecken: oliver - frukt eller grönsak? eller egen kategori? bär? hm.

grattis ada idag!

Kommentarer
Postat av: GlamChic

Jag förstår dagens frågetecken helt & fullt, mycket förvirrande...jag försökte göra lite efterforskning i det hela. På en hemsida hittade jag ett avsnitt om oliver, som var listat under kategorin grönsaker, men samtidigt talades det om olivträdets frukter och att de är stenfrukter...hmm, grönsak och frukt på samma gång? Mycket konstigt...!

2009-03-10 @ 20:40:14
URL: http://glamchic.blogg.se/
Postat av: blåmusslan

glamchic: haha ha! vi borde starta en kampanj! och va skönt det känns att det inte bara är jag som ligger sömnlös under nätterna och funderar på denna grönsak/frukt? jag forskar och har frågat en mycket kunnig man i matbranchen, han sa bara, oliv=bär och bär=frukt. men njaa..känner mig inte så trygg och säker med det svaret. vidare forskning och uppdatering här! :)

2009-03-11 @ 09:36:31
URL: http://blamusslan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0