galopp för 17!



kädd för jakt - dagens sanning!

idag var det dags, på med hjälmen, på med ridstöveln och upp i sadeln! till en början stod jag bara och tittade på det enorma huvudet, de lååånga benen och de gula, stora tänderna. det var ingen häst, det var en dinosaurie. t-rex? ur min väns (aka dagens ridlärare) mun kom bara ord som, snäll, jättesnäll, jättefin, skulle aldrig skada dig..bla bla. jo men.. jaja, väl uppe i sadeln förändrades allt. jag satt fast, som handen i handsken, som fisken i vattnet - denna sadel ville jag aldrig lämna. aldrig! trivselnivån var hög, och ljud som, klick-klick, klack-klack & pprrr kom helt naturligt ur munnen. vi började gå, sen trava (aj sa rumpan) och sen, bara för det "erfarna", Galopp! med stort G. runt runt runt i travbanan. japp, naturbarn sa ridläraren och jag har aldrig skrattat så mycket, inte hästen heller.


imorgon kommer rumpa och lår gå ut i strejk. men i den strejken går det inte att förhandla. hästrygg it is mycket mycket snart igen.


(om ni vill se exakt hur det gick till idag, så titta på klippet nedan.)

tack för idag, SLUT för idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0