botanik! bopanik!



när jag för ett tagsedan sa att jag nog aldrig besökt botaniska i göteborg, skrek mormor och mor (båda från denna fantastiska stad) i kör - va? har du aldrig varit i botaniska?!! aldrig? sluta ljug. tja..ljug eller ej, inte va jag minns iallafall, hänger mycket i slottis men idag va det dax! ledig, friii och för att fylla min egentid så packade jag väskan med filt & bok, solbrillor i håret och med lätta steg promenixade jag bort till lugnet och grönskan.

va ska man säga, jag är kär! botaniska var heeelt fantastisk, solen sken på små sippor, japanska-blablabla och bambu-blabla (förlåt pappa för uttal - trädgårdsexpert)och på skunk-kallan. åååå helt underbart! slängde ut filten på en gräsplätt där jag hade full koll och kunde både tjuvtitta och tjuvlyssna på alla pensionärer. håkan hellström med fin familj slängde ut sin filt en bit bort, å håkan! ungdomsfavoriten. å botaniska! vuxenfavoriten!

regel - så lite trådar som möjligt på kroppen! nu packar jag min skärgårdsväska med herrskjorta och trosor. klädesholmen, here i come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0